Zawodnicy UFC otrzymają stroje robocze a rynek sponsorski zostanie unormowany

19 Luty 2014
Zawodnicy UFC otrzymają stroje robocze a rynek sponsorski zostanie unormowany

foto: ufc.com

foto: ufc.com


ZUFFA reorganizuje wszystko od A do Z, zatrzymując się tym razem na „U” jak uniformy. Historia, która zaczęła się od opłat licencyjnych dla poszczególnych producentów pragnących zaistnieć w oktagonie, teraz przejdzie kolejne restrykcje. Prawdopodobnie zbliża się koniec obwieszonych logotypami strojów zawodników, bowiem włodarze pracują nad unormowaniem strojów. Zwłaszcza w kwestii miejsc na których umieszczane będą reklamy.

Dana White wyjaśnił, że posunięcie ma na celu ochronę zawodników przed kurczącym się rynkiem sponsorskim:

To nie jest tak wielka sprawa, jak wszyscy to sobie wyobrażają. Są zawodnicy, którzy zarabiają mnóstwo pieniędzy, również na sponsoringu. Ci mniej znani? Oni nie dostają zbyt wiele od sponsorów. Właśnie byliśmy tego świadkami z Mac’iem Danzigiem. Powiedział mi osobiście, że ma tego dość. Nie ma ochoty się tym zajmować.
Czy wiecie ilu fighterów dzwoni do mnie i mówi, że nie chcą mieć już do czynienia ze sponsorami? Co zrobić? To nie jest tak owocne, jak każdy to sobie wyobraża.

Plotki głoszą, że roczna opłata licencyjna w wysokości 100 tysięcy dolarów, będzie teraz przeznaczana z budżetu bezpośrednio dla zawodników. Nowa polityka ma również znaczenie estetyczne i ma chronić przed „upokorzeniem”, jakiego doznał Dana White przy okazji ostatniej walki Cody’ego McKenzi’ego.

Na nowy pomysł natychmiast zareagował były zawodnik UFC Nate Quarry, który stwierdził, że wprowadzenie samej opłaty licencyjnej, kosztowało go cenny kontrakt z jednym ze sponsorów. Tym samym twierdzi, że ZUFFA wcale nie dba o interes i ochronę swoich fighterów. Kolejną osobą, jest przyszła uczestniczka TUF’a Felice Herrig, która znana jest z tego, że jest znana a następnie z faktu bycia zawodniczką MMA. Jej barwne kreacje, są bowiem częścią jej image’u i Felice nie wyobraża sobie, żeby ktoś wpływał na to jak wygląda.

Pozostaje również kwestia tego, kto będzie produkował stroje i jak owa firma wywiąże się z umieszczania logotypów konkurencyjnych marek. Wkrótce okaże się więc, czy nowa polityka odniesie więcej pożytku czy też szkody.

Komentarze

  • champ1

    są plusy i minusy i różne grupy interesu. ja tylko na miejscu zawodnika nie chciałbym czuć się niekomfortowo. a własny strój mocnowpływa na psychikę. w najbardziej kreatywnych firmach/ nawetr korporacjach/ każdy robi co che. nawet w pidżamie może przyjść do roboty. strój jednak daje coś albo, co gorsza odbiera…

  • marius

    Ponoc NIKE pozwal VENUMA bo maja linie VENOM (NIKE ma) ze sie ludziom kojarzy z ich firma juz sie zaczyna wojna o tort