6 błędów, które nie powinny się zdarzyć w walce MMA: Zieleński vs. Repalov (+video)

06 Czerwiec 2016
6 błędów, które nie powinny się zdarzyć w walce MMA: Zieleński vs. Repalov (+video)

zielenski-repalov

Spore poruszenie wywołał sobotni pojedynek Mateusza Zieleńskiego z Alexey’em Repalovem na niemieckim Wolgaster Kampfkunst-Gala, stąd pomysł aby się tym zająć. Po konsultacjach i lekturze poniższego video, wyszło nam przynajmniej sześć błędów, które nie powinny mieć miejsca.

To jedynie nasze wieloletnie doświadczenie, jednak widok ringu w MMA z reguły nie zwiastuje niczego dobrego. Chodzi nie tylko o utrudnione zadanie dla każdego kto stoi w jego środku, ale również o świadomość organizatora gali i zagrożeniach jakie stwarza brak siatki. Przejdźmy jednak do meritum:
1. Początkiem feralnej serii wydarzeń, było przydzielenie sędziego Bartosza Węgielnika do pojedynku, w którym walczy klubowy kolega Mateusz Zieleński. To często rodzi obawy czy zbyt pochopna decyzja zostanie odebrana jako faworyzowanie swoich, co prowadzi do przesady w drugą stronę, aby przerwać zbyt późno i nie być posądzonym o stronniczość. Tak było w punkcie nr 4 a można tego było uniknąć, bo na gali był jeszcze sędzia Cezary Wojciechowski (nie związany z klubem, posiadający większe doświadczenie)
2. Nieprzepisowa ilość osób w obu narożnikach (wg unified rules). Są przynajmniej cztery osoby lub więcej u Zieleńskiego, powinny być trzy. W narożniku Repalova cztery osoby.
3. Zieleński zaatakował boksersko Repalova tuż po „przybiciu piątki”, co jest zgodne z przepisami ale oczywiście niesportowe. Ma to swoje konsekwencje w rundzie kolejnej.
4. Alexey Repalov krzyknął z bólu (poddanie werbalne) i odklepał w nogę Zieleńskiego po założonym Taktarovie w 1 rundzie, co sygnalizował narożnik. Absolutny brak reakcji sędziego, choć tego typu scenariusze są tłumaczone podczas odprawy.
5. Mateusz Zieleński natychmiast posyła pedeladę, którą w widoczny sposób uszkodził twarz Repalova. Białorusin sygnalizuje to sędziemu, który wykazuje brak reakcji.
6. Repalov odwdzięczył się za rundę 1 i teraz to on niesportowo atakuje Zieleńskiego przy podaniu ręki na rozpoczęcie drugiej rundy. To wciąż jest zgodne z przepisami

Ostatecznie trener Piotr Bagiński nie odwoła się od decyzji o przyznaniu jednogłośnego zwycięstwa dla Alexey’a Repalova, mimo że wg przepisów jego podopieczny wygrał walkę w chwili, gdy Białorusin krzyknął z bólu i dodatkowo dał sygnał do przerwania klepiąc ręką.

Jeden z topowych polskich arbitrów z którym konsultowaliśmy materiał dla pewności, poprosił o nieujawnianie jego tożsamości w artykule.

Komentarze

  • cremonna

    „Jeden z topowych polskich arbitrów z którym konsultowaliśmy materiał dla pewności, poprosił o nieujawnianie jego tożsamości w artykule.” Piotr Michalak