Podstawa diety zawodnika MMA

22 Luty 2017

MMA to sport wymagający nadludzkiej siły fizycznej i doskonałej formy psychicznej, która pozwala zyskać motywację do działania. Jakie znaczenie w osiąganiu sukcesów w MMA ma odpowiednio skomponowana dieta?

Odpowiednio skomponowana dieta to nie tylko sposób na dostarczenie do organizmu wszystkich składników odżywczych. Połączenie dających energię węglowodanów, białka, a także witamin i minerałów pozwala zyskać siłę oraz chęci do działania, zapewnia optymalne warunki do wzrostu muskulatury, a także zabezpiecza przed destrukcyjnym wpływem katabolizmu na wypracowaną muskulaturę.

Siła, wytrzymałość oraz energia, biorą się właśnie z codziennie spożywanych posiłków. Aby zapewnić narażonemu na intensywne treningi organizmowi optymalną dawkę wszystkich składników odżywczych, niezbędna jest także odpowiednio dobrana suplementacja, która uzupełnia deficyty żywieniowe i wspomaga progres treningowy.

Podstawy diety fightera – regularne spożywanie posiłków
Chcąc osiągnąć pożądaną formę, nie można iść na kompromisy. W diecie zawodnika MMA ważna jest jakość oraz ilość spożywanych posiłków. Każda dłuższa przerwa pomiędzy kolejnymi posiłkami, zwłaszcza po wyczerpującym treningu, powoduje spadek formy oraz sprawia, że coraz trudniej jest osiągnąć wyznaczone cele. Organizm potrzebuje paliwa, które należy uzupełniać zgodnie z konkretnym harmonogramem. 6 posiłków dziennie to niezbędne minimum, które pozwala ograniczyć rozpad mięśni, przyśpiesza regeneracje po treningu, gwarantuje optymalny wzrost nowych włókien mięśniowych oraz przeciwdziała zmęczeniu i rozdrażnieniu.

Co powinno znaleźć się w diecie zawodnika MMA?
Węglowodany, białko i tłuszcze, czyli podstawa diety każdego śmiertelnika tylko w zwiększonej dawce. Jadłospis sportowców powinien bazować na produktach najwyższej jakości, które są także bogatym źródłem witamin i minerałów. Węglowodany zapewniają energię, białko poprawia regenerację i wpływa na zapewnienie organizmowi maksymalnego bodźca anabolicznego, poprzez dostarczenie do ustroju niezbędnych dla wzrostu mięśni aminokwasów, zaś witaminy i minerały są niezbędne do prawidłowego przebiegu wszystkich procesów biologicznych. Ważnym elementem diety każdego sportowca jest także woda, która zapewnia optymalny poziom nawodnienia organizmu.

W codziennym menu zawodnika MMA nie może zabraknąć pełnowartościowego białka pochodzącego m.in. z mięsa (drób i wołowina), jajek, serów twarogowych, wysokoenergetycznych owoców, ryb, obfitujących w kwasy tłuszczowe orzechów i olejów m.in. oleju kokosowego, produktów pełnoziarnistych oraz wody.

Sposobem na łatwe dostarczenie do organizmu optymalnej dawki składników odżywczych, są szybkie w przygotowaniu szejki, które poleca m.in. Borys Mańkowski. Na swoim video blogu zdradził tajniki receptury gwarantującego szybką regenerację i pozwalającego przetrwać do kolejnego posiłku koktajlu potreningowego.

Szejk Borysa Mańkowskiego gwarantuje zaspokojenie potrzeb organizmu po treningu i pozwala odzyskać utraconą w czasie ćwiczeń energię, a w jego składzie znajduje się m.in. woda kokosowa, olej kokosowy, monohydrat kreatyny Real Pharm, glutamina Real Pharm, odżywka białkowa Real Isolate 100, banany, żółtka jaj, nasiona chia oraz masło orzechowe Real Pharm. Taki dobór składników, zapewnia zawodnikowi możliwość przetrwania do kolejnego posiłku, dodaje energii i wspomaga regenerację potreningową.

Niezbędnym elementem diety każdego zawodnika MMA jest także odpowiednia suplementacja. Jak zdradza Borys Mańkowski przed treningiem, zawodnik stawia na maksymalną siłę i energię, którą zapewnia mu Unreal Real Pharm. Stosowanie odpowiednio dobranej przedtreningówki, zapewnia zawodnikowi maksymalną siłę oraz koncentrację, a także wpływa na zahamowanie reakcji katabolicznych i gwarantuje poprawę kondycji fizycznej oraz silną „pompę mięśniową”.

Po treningu Borys Mańkowski nie zapomina o odpowiedniej odżywce wspomagającej regenerację i stawia na Amino Rush Real Pharm, który daje silny impuls anaboliczny, zapewnia ochronę tkanki mięśniowej przed katabolizmem, a także gwarantuje szybką redukcję zmęczenia i wzrost wydolności treningowej.

Jak widać, dobrze skomponowana dieta oraz uzupełniająca deficyty składników odżywczych, dodająca energii i usprawniająca regenerację suplementacja to doskonały sposób na osiąganie sukcesów w sporcie, czego najlepszym przykładem jest wspomniany już Borys Mańkowski.

Komentarze

  • pakier

    mniam, sprobowałbym takiego szejka