Elektronika, która przeniesie Twój trening na wyższy level

autor:
09 Marzec 2011
Elektronika, która przeniesie Twój trening na wyższy level

foto: https://www.electronicsandyou.com

Oto kilka wynalazków, które przydadzą Ci się do udoskonalenia swojego przygotowania kondycyjnego.

1. Timer interwałowy.
Bardzo proste i bardzo przydatne urządzenie. Idealne do wykorzystania podczas przygotowania kondycyjnego. Sygnał dźwiękowy, pojawiający się po każdym upłynięciu czasu pracy i czasu przerwy, oszczędza nam rozpraszania uwagi patrzeniem na stoper czy minutnik. Zastosowań takiego timera interwałowego jest mnóstwo – od sprintów po obwody czy sparingi. I choć istnieją aplikacje instalujące taki timer na telefonach komórkowych – to jednak zdecydowanie polecam osobne urządzenie. Dlaczego? Bo, jak wiadomo, na sali treningowej często panuje chaos, w którym łatwo moglibyśmy uszkodzić telefon. Poza tym, ani Twoja żona, ani dziewczyna czy upierdliwy szef nie zadzwonią na Twój timer.
Koszt: ok 70 zł

2. Pulsometr.
Zmierzy Twoje tętno podczas treningu. Dzięki temu, będziesz mógł lepiej kontrolować intensywność pracy i łatwiej będzie Ci dopasować ją do celu jaki chcesz osiągnąć. Co więcej, zapisując wskazania pulsometru możesz śledzić jak szybko i czy w ogóle robisz postępy. Obecnie coraz więcej tych urządzeń to kombajny, które mierzą dodatkowo np. przebyty podczas biegu dystans i spalone kalorie, a także sygnalizują kiedy Twój wysiłek ma charakter bardziej tlenowy a kiedy beztlenowy. Wiele z nich pozwala również na zgrywanie danych przez USB do komputera, gdzie specjalne oprogramowanie przedstawi nam je w postaci ładnych i czytelnych wykresów.
Koszt: bardzo różny – od ok. 100 zł do nawet 1500 zł

3. Oksymetr.
Pozwala na sprawdzenie poziomu wysycenia hemoglobiny tlenem. Nie martw się – nie trzeba w tym celu upuszczać krwi, cały pomiar odbywa się przezskórnie. Do czego przydadzą nam się informacje z oksymetru? Otóż dokonując pomiaru codziennie i monitorując wyniki jesteśmy w stanie ocenić, czy np. nie zbliżamy się zbyt mocno do stanu przetrenowania. I wcale nie trzeba tu być specjalistą. Można zarejestrować się w serwisie restwise.com. Ich usługa polega na tym, że codziennie przesyłamy im dane wraz z wypełnioną, krótką ankietą dotyczącą naszego samopoczucia. Na tej podstawie szacują, czy regenerujemy w odpowiednim tempie.
Koszt: 200 – 300 zł

4. Glukometr.
Mierzy stężenie glukozy we krwi. Do czego można go wykorzystać? Do wielu rzeczy. Można ocenić, jak na poziom cukru wpływa trening, a jak określony posiłek. Pomoże nam to w ułożeniu odpowiedniej diety. Dodatkowo, gdyby coś było nie tak z naszą trzustką (czytaj: gdyby dopadła nas cukrzyca), to odpowiednio wcześnie wykryjemy problem. Wiele glukometrów mierzy również poziom cholesterolu, więc jeśli lubisz wcinać chleb ze smalcem, dowiesz się, dlaczego powinieneś z tym skończyć.
Wadą tego urządzenia jest konieczność nie najprzyjemniejszego nakłucia w celu pobrania próbki krwi. Istnieją, co prawda, glukometry przezskórne, jednak nie należą do zbyt dokładnych i często fałszują pomiar.
Koszt: od kilkudziesięciu do kilkuset złotych

Komentarze

  • TD

    Mam gymbossa… good shit