Richard Schaefer o potencjalnej nauce dla UFC ze strony boksu

autor:
20 Lipiec 2012
Richard Schaefer o potencjalnej nauce dla UFC ze strony boksu

Ci z Was, którzy interesują się ekonomicznym aspektem sportów walki, powinni zapoznać się z ostatnią wypowiedzią Richarda Schaefera dla FightHubTV, w której mówi o najmocniejszych stronach promocji UFC, przyczynach niższej sprzedaży PPV i potencjalnych lekcjach, które można wynieść ze świata boksu. Są to słowa bardzo składne i przemyślane, bez żółci, tak często obecnej w dyskusji między przedstawicielami obu dyscyplin.

Patrząc na deal UFC z FOX, czy studiujesz ich metody i włączasz je do swojego biznesu.
Myślę, że UFC było w stanie bardzo dobrze przedostać się do fanów, robiąc to w bardzo krótkim czasie i na pewien sposób przejmując młodszą widownię. Byli jednymi z pierwszych, którzy wykorzystali media społecznościowe i zrobili tam kawał dobrej roboty. Ale jeśli spojrzysz na liczby sprzedanych PPV, co uważam za bardzo interesujące, to te liczby są nadal dużo wyższe w przypadku boksu. I mówiąc dużo wyższe nie mam tu na myśli dwa czy trzy razy, ale wielokrotnie większe. Dlatego tak, uważam, że możemy się nauczyć pewnych rzeczy od UFC, ale UFC może się nauczyć też pewnych rzeczy od boksu. Myślę, że to, jak sprzedajemy nasze walki w boksie, zwłaszcza walki na skalę tych Mayweathera, jest o wiele lepsze niż to, w jaki sposób robi to UFC. My wykorzystujemy naszych sponsorów do tego, by naprawdę wykorzystali swoje platformy przekazu i możliwości, by promować zawodników i walki – i myślę, że rezultaty mówią same za siebie. Floyd Mayweather sprzedaje średnio 1,5mln PPV, a najwięcej sprzedanych PPV w przypadku UFC było zdaje się 1,5 mln. A to, czy to jest prawda, czy nie, to już zupełnie inna historia. Ale wszyscy możemy się od siebie uczyć i to jest piękne, szanuję i podziwiam UFC i Danę White’a i mam z nimi bardzo dobre relacje.

Czy przyczyną niższej sprzedaży PPV jest oddawanie dobrych walk za darmo na FOX?
Nie, nie sądzę żeby to miało cokolwiek wspólnego. PPV wyglądało tak samo przed dealem z FOX, więc to nie jest tak, że numery PPV nagle spadły. Wiecie, oni mają określoną bazę fanów, która jest chętna wydawać pieniądze i może to jest po prostu za dużo. Osobiście uważam, że jedno PPV w miesiącu to jest za dużo. To może być ok, kiedy mamy ekonomiczny boom i wszyscy są zalani pieniędzmi, ale kiedy mamy recesję i ludzie szukają pracy, masz rekordowe bezrobocie i ludzie tracą domy, to niezależnie czy to jest UFC czy ktokolwiek inny z jednym PPV na miesiąc, myślę, że to jest trochę za dużo. Ale uważam, że to, że UFC jest na FOX jest niesamowite, jest świetne dla ich sportu, świetne dla fanów UFC i pracuję każdego dnia nad tym, by boks wrócił do otwartej telewizji.

Komentarze

  • Dana

    ” Ale jeśli spojrzysz na liczby sprzedanych PPV, co uważam za bardzo interesujące, to te liczby są nadal dużo wyższe w przypadku boksu. I mówiąc dużo wyższe nie mam tu na myśli dwa czy trzy razy, ale wielokrotnie większe.” – farmazon różnica między 500K a 1,5mln nie jest wielokrotnie większa

    zakładając nawet błędy ok. 100k w poniższych zestawieniach to nadal różnice nie są takie rażące, a wyrzucając Floyda i Pacmana to boks wypada blado (któraś z gal HBO w zeszłym roku zaliczyła wtope -50K albo 150K PPV )

    2012:
    UFC 148: Silva vs. Sonnen II -1,000,000
    UFC 145: Jones vs. Evans -700,000
    2011 :
    1. UFC 129: GSP Vs Shields – 800,000 PPV Buys
    2. UFC 141: Lesnar Vs Overeem – 750-810,000 PPV Buys
    3. UFC 127: Silva Vs Belfort – 725,000 PPV Buys
    4. UFC 135: Jones Vs Rampage – 520,000 PPV Buys
    5. UFC 140: Jones Vs Machida – 485,000 PPV Buys
    2010:
    UFC 116: Lesnar vs. Carwin 1,160,000
    UFC 114: Rampage vs. Evans 1,050,000
    UFC 121: Lesnar vs. Velasquez 1,050,000
    UFC 111: St-Pierre vs. Hardy 850,000
    UFC 124: St-Pierre vs. Koscheck 2 800,000

  • Dana

    Dodam jeszcze z 2012 gale :
    UFC 146: JDS – Mir -560,000-580,000 PPV buys
    UFC 147: Silva -Franklin 2 – 250,000 PPV buys ( bardzo słaby fight card i przeciętna promocja )
    UFC 144: Edgar – Henderson – 375,000 PPV buys
    UFC 143: Diaz – Condit 400,000 PPV buys
    UFC 142: Aldo – Mendes 225,000 PPV buys ( kolejny przeciętny fight card)

    nie licząc main-eventów z wagami poniżej lekkiej i występów w Brazylii to UFC mimo ,że jest raz w miesiącu ma niezłą sprzedaż pakietów

    JDS sprzedał wiecej PPV niż Kliczko z Adamkiem

  • DX

    590.900 + 480.000 = 940.020

    czyli JDS sprzedal mniej nizz Kliczko z Adamkiem ktorzy sprzedali
    40.0000 + 490.000 + 120.000 + 492.010 = 1100,000.000

    Musisz policzyc ze K v A kupywali ludzie z Calej Europy a takze Azji zachodniej. Nie tylko w Niemcach i Polski. Ale setki krajow ktorych nie policzyles.

    Zacznij sprawdzac swoje zrodla lepiej.

  • Dana

    no w Niemczech to Kliczko sprzedaje ponad 10 mln PPV na otwartym kanale RTL

    jakoś w żadnej oficjalnej rozpisce bokserskiej nie ma 1,1 mln PPV Kliczki, więc przestan siac ferment jak to masz w zwyczaju.

  • Cały model biznesowy Zuffy musi zostać nieco zmieniony – znaczenie umowy z Foxem w tym kontekście jest ogromne, bo gale tam pokazywane mają doprowadzić do zmiany przypadkowego widza w regularnego widza, a następnie subskrybenta PPV.

    Jeśli mogą wrzucić link do artykułu analizującego przyszłość UFC, to –> https://www.lowking.pl/przyszlosc-ufc-zuffy-fertitta-fox/

    A jeśli nie mogę, to prośba o usunięcie linka.

  • F. Georgiew

    Naiver: spoko, można linkować

    Dla mnie przyczyny niższej sprzedaży PPV nie mają tak wiele wspólnego z tym, o czym się często pisze – odejściem starych gwiazd, spadkiem efektowności sportu, utratą impetu. Moim zdaniem to zwykły efekt kryzysu i mniejszej ilości pieniędzy do wydania.

    UFC robi świetną robotę nie tylko w social media, ale też jeśli chodzi o multimedia i innowacje (player UFC, gry komputerowe, UFC personal trainer, ciągłe poprawianie szaty graficznej, UFC on Xbox Live, interaktywne ankiety i typowanie walk, połączenie z facebookiem). Moim zdaniem pierwsze odbicie od dna amerykańskiej gospodarki naprawdę pozwoli na ogromny skok UFC.

    Mam tu za mało czasu na porządny romans z internetem żeby czytać obydwie części tekstu, ale widzę, że podkreśliłeś solidnie brazylijski rynek, który ma gigantyczny potencjał (może nawet przerosnąć USA), tak samo zresztą jak pozostałe rynki, na których swoich sił próbuje UFC czy ostatnio SFL i ONE FC.

  • F. Georgiew, mimo wszystko przyczyn spowolnienia doszukiwałbym się jednak także w mocno, zdaje się, nasyconym rynku amerykańskim. Na pewno ma na to także wpływ spowolnienie gospodarcze, ale według mnie to nie jest główna przyczyna spadku PPV.

    Brazylia jest zagadką – może się okazać czarnym koniem albo kompletną klapą – lub też czymś pośrednim.

    Wiele powie gala w Chinach za kilka miesięcy, ale raczej nie budowałbym przyszłości organizacji w oparciu o rynek azjatycki.