Styczeń w amerykańskiej telewizji dla UFC

25 Styczeń 2013
Styczeń w amerykańskiej telewizji dla UFC

Wiele osób spodziewało się telewizyjnego przełomu dla UFC ze względu na mocno promowanego TUFa 17. Ostatecznie nadchodzi on jednak z zupełnie innej strony i ma drastycznie inny charakter. W środku posta przeczytacie o planowanej transformacji FOX, która prawdopodobnie zniesie istnienie Fuel TV, a także wynikach oglądalności UFC on FX 7 i pierwszego odcinka TUF 17.

Zacznijmy od standardowych informacji, a zatem ratingów telwizyjnych UFC on FX 7 i nowego „The Ultimate Fightera”.

UFC on FX 7 wyciągnęło rekordową średnią oglądalność 1,857,000 widzów, bijąc na głowę wszystkie główne stacje wśród widzów w wieku 18-49 lat. Dobry wynik jest wynikiem mniejszej niż zawsze konkurencji w ostatnią sobotę, a także prawdopodobnie dość medialnego starcia Bisping vs. Belfort, zdecydowanie bardziej wyrazistego niż poprzednie. Dla porównania zestawienia z poprzednich gal na FX: Guillard vs. Miller, Alves vs. Kampmann, Johnson vs. McCall, Maynard vs. Guida, Browne vs. Bigfoot oraz Sotiropoulos vs. Pearson. Warto wspomnieć, że nie ma póki co żadnych informacji o transmisji tej gali w Brazylii, gdzie była ona dużym wydarzeniem.

Także TUF 17 nie zawiódł, osiągając półtoramilionową średnią widownię. Jest to najwyższy z dotychczasowych wyników na FX i choć sam odcinek specjalnie nie zaskoczył, można się spodziewać niewielkich spadków w kolejnych odcinkach ze względu na nowy, wtorkowy termin oraz wyraziste postaci trenerów. Wśród komentarzy fanów wyraźnie jednak widać, że program ten nie będzie powodował ogromnego entuzjazmu, dopóki nie zmieni się drastycznie jego niedzisiejszy format.

Największe wiadomości pochodzą jednak z samego FOX, które zdecydowało się zlikwidować znienawidzone przez amerykańskich fanów UFC Fuel TV, tworząc w jego miejsce kanał FOX Sports 2. Telewizja zarejestrowała już tę nazwę i planuje umieścić na FOX Sports 1 i 2 wszystkie swoje wydarzenia sportowe, z rosnącą rolą UFC i piłki nożnej, która także zaczyna mocniej zaznaczać swoją obecność w Ameryce.

„Upchnięcie” tych dwóch sportów na ciaśniejsze kanały związane jest z niskimi oglądalnościami Fuel TV i FOX Soccer, warto jednak zaznaczyć, że ich dostępność była bardzo niska. Wciąż nie wiadomo, czy „The Ultimate Fighter” zostanie przeniesiony z FX na jeden z nowych kanałów, nie wiadomo też jaki stosunek do zmian ma Zuffa, ale może to być dość gorącym tematem w ciągu najbliższych miesięcy.

W szerszej perspektywie sukces tych kanałów może skupić na UFC większą ilość fanów sportu. Wycofanie z FX na pewno uderzy jednak we wzrost rozpoznawalności mieszanych sztuk walki i gal Zuffa, a co za tym idzie, nieco przeszkodzi w planach wykorzystania dealu z FOX do popularyzacji MMA i sprzedawania większej ilości PPV nowym widzom. Nie można też nie odnieść wrażenia, że kolejny raz UFC okazuje się być tutaj małym graczem, z którego zdaniem z pewnością się liczy, ale jednak ostatecznie decyzje zapadają bardzo wysoko ponad głowami braci Fertitta i Dany.

Komentarze