Łukasz Jurkowski ostro o wypowiedzi Macieja Kawulskiego w trailerze KSW 25

06 Listopad 2013
Łukasz Jurkowski ostro o wypowiedzi Macieja Kawulskiego w trailerze KSW 25


Ciężko jest mówić o 100% niezależności na tak ograniczonym rynku MMA jak Polska, lecz w pewnym sensie byłemu zawodnikowi KSW Team – Łukaszowi Jurkowskiemu, udał się ten wyczyn. Niekoniecznie ku uciesze niektórych osób ale przecież nie da się zadowolić wszystkich, czasami wystarczy większość. Wczorajszy trailer KSW 25 z pewnością nie zadowolił wszystkich, produkcyjnie owszem. Ale słowa, które padły z ust Macieja Lewandowskiego odnośnie pojedynku „Khalidov vs. Sakurai” już niekoniecznie. Na pewno nie aktywnego „obserwatora” polskiej sceny, który dał upust swoim przemyśleniom. Dzisiejszy blog, sponsoruje słowo „hipokryzja”, bo to na nim opiera swój osąd „Juras”. Czy słusznie? Oceńcie sami.

Wedle definicji z Wikipedii : fałszywość, dwulicowość, obłuda. Zachowanie lub sposób myślenia i działania charakteryzujący się niespójnością stosowanych zasad moralnych. Udawanie serdeczności, szlachetności, religijności, zazwyczaj po to, by wprowadzić kogoś w błąd, co do swych rzeczywistych intencji i czerpać z tego własne korzyści.

Nie widzę innego terminu określającego to, co w ostatnich godzinach do mnie dotarło.

Na pierwszy ogień plotka, że jakoby „ONE AND ONLY” Marcin N. ma ponownie wejść do klatki, aby zmierzyć się z gwiazdą PLMMA Józkiem Warchołem podczas ich grudniowego eventu. Informacja obojętna dla mnie tak samo, jak smoleńskie teorie spiskowe. Zresztą w niezwykle tajemniczy sposób została zdementowana… pozostawiając jednak niesmak. Sama obecność N. na gali PLMMA, niezależnie od charakteru w jakim wystąpi, jest hipokryzją ze strony Mirka Oknińskiego. Gówno mnie interesuje, czy będzie „walczył”, czy robił fikołki ku uciesze gawiedzi. Szukanie promocji i rozgłosu zatrudniając N., to naplucie sobie samemu w twarz. Po co jeszcze kilka miesięcy temu głośno skandowało się „PLMMA to TYLKO prawdziwe walki MMA”. Miało być sportowo, miało być profesjonalnie, miał być głośny sprzeciw dla freak fightów… Po co to wszystko zatem? Żadnej konsekwencji. PLMMA łapię się schematów sprawdzonych przez większych. Ma być komplet widzów w hali i przed telewizorami? Zatrudnijmy klowna , który ten cyrk zapewni. KSW już dawno pokazało jak walczy się o widza. Są skuteczni do bólu. Chcemy czy nie, tak się robi w Polsce wyniki MMA. Hajs musi się zgadzać.

Szkoda tylko, że w tym cyrku jest coraz mniej MMA, sportu który kocham, który jest dla mnie czymś więcej niż hobby. Do klatki czy ringu wchodzą przeróżni ludzie. Nie zawsze ludzie, którzy kochają ten sport. Liczy się własna promocja, zarobienie kilku groszy, przypomnienie o sobie w dobie powoli zapomnianej kariery w swojej dziedzinie sportu. Szanuje etos każdego sportowca, który wylewa litry potu, aby osiągnąć mistrzostwo w swojej dyscyplinie. Boli mnie jednak, że przez zabieganie o widza za wszelką cenę MMA staję się geriatrią dla innych sportów…

Kolejna perełka hipokryzji? Trailer KSW 25. Sama produkcja w mojej opinii dużo gorsza niż poprzednie, ale nie to jest ością w mojej pokrętnej psychice. Słowa jednego z szefów KSW Maćka Kawulskiego: „Walka Chalidow – Sakurai, to najbardziej niechciana walka przez ekspertów, ale najbardziej oczekiwana przez fanów i kibiców MMA. Nasze decyzja zdradza zatem nasz stosunek do tych pierwszych”… znaczy to, o czym K&L mówią od dawna. Eksperci MMA – Mamy was głęboko w dupie… Jak można powiedzieć tak w oficjalnym trailerze reklamującym zbliżającą się gale? To naplucie w twarz środowisku, dzięki któremu KSW jest teraz u szczytu. To WY budowaliście wielkość federacji, kupując bilety do Championsa. Z czystej pasji chodziliście na Torwar. Z czystej pasji pisaliście na raczkujących portalach MMA, że mamy w Polsce organizacje z wizją. Te słowa, to wypowiedzenie niepisanej wojny tym wszystkim, którzy budowali MMA w Polsce, zanim do ringu KSW wszedł Pudzian…

Oj nieelegancko, nieelegancko. Mam wrażenie, że czytanie branżowych for internetowych wzbudza coraz większą agresję we włodarzach KSW. Nie dobrze, gdyż jako właściciele największej organizacji MMA w Polsce powinieneś zachować dystans i emocje dla siebie. Jak właściciel sklepu, którego nadrzędnym celem jest sprzedaż towaru. Nie ważne, że klient wpadnie w brudnych butach, po którym trzeba będzie śmigać mopem, że jest niemiły, opryskliwy i marudny. Ważne, żeby ze sklepu wyszedł zadowolony, a Ty właścicielu możesz liczyć w przyszłości na jego kolejne pieniądze w twojej kasie. Plucie w twarz klientowi gwarantuje natomiast reakcje łańcuchową. On już na bank nie zrobi zakupów u ciebie. Jego rodzina również. Przy okazji odpowiednio zarekomenduje Twój sklep znajomym, a oni podadzą informację dalej. „W tym sklepie… pluje się na klienta”. Ani to fajne ani kontrowersyjne. Proste po prostu. Za proste jak dla mnie. Przykładów hipokryzji nawet już nie chce mi się wypisywać. Jestem zażenowany. Prawdopodobnie jak wielu „ekspertów MMA” (czytaj kibiców MMA, nie kibiców KSW). Na zakończenie mojego bloga chciałbym tylko, aby właściciele KSW poświęcili chwilę na refleksję, mimo iż wiem jak bardzo „gardzą moją pseudo niezależnością”:

“Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo… Zwyciężyć i osiąść na laurach – to klęska” – J.Piłsudski

Każdy oczywiście samemu zadecyduje czy wogóle chce w jakiś sposób zareagować na słowa Macieja Lewandowskiego, tudzież blog Łukasza Jurkowskiego ale my z całą pewnością, skupimy się w tym tygodniu na czysto sportowym czerpaniu przyjemności z MMA, bo ten tydzień zapowiada się obiecująco: dwie gale UFC, Thunderstrike w Lublinie i MMA FC w Inowrocławiu.

Komentarze

  • Typer

    a zesz to awanturnik jeden. uderz w stół a nożyce się odezwą 🙂 kawul wyśmiał pseudo specjalistówi wykpił takich cwaniaczków a to się ejden obraził 🙂 a ciekawe co tak persolanie se to wziął

  • rudy

    heh jaki powrót do przeszłości – już zapomniałem jak te plakaty wyglądały 😀 A Juraska już nie mogę czytać, on chyba wstaje rano i myśli jaką by tu aferkę zrobić. Nawet jak czasem ogarnie to merytorycznie to i tak nieustannie mam wrażenie że celem najwyższym jest furia, afera, zgrzyty, ciągłe istnienie przez krytykę

  • Redaktor Kokos80

    wedlug mnie samo odnoszenie sie w trailerze, ktory jest kierowany do Polsatowiczow, bo gala na otwartym bedzie do ekspertow jest oznaka braku myslenia nad PR federacji. przeciez to strzal w stope, eksperci mowia ze walka je be, a fani ze ok, czyli fani sie nie znaja i kupuja to… oczywiscie fani tez sie nie radowali na wiesc o tej walce. chlodno przyjeta mimo propagandy wsrod Januszy.

    zrazaja do siebie czesc ludzi, a ci faktycznie robia im pozniej syf na onetach itp. ludzie to czytaja i pozniej moze byc taka sytuacja, ze KSW sie zatnie. jakas gala sie nie sprzeda i bankructwo. to moze byc juz nie dlugo. sponsorzy na MMA zawsze patrza podejzliwie, a bilety ludzie moga po prostu przestac kupowac jak marka KSW przestanie byc modna i zostanie obciachem. a modna juz nie jest tak jak dawniej.

  • Eksporter Zla

    Nie zgadzacie się z Jurasem, ok, ale może podajcie jeden słaby punkt jego logiki?

    Ja osobiście myślę podobnie do niego, tyle że zdaję sobie sprawę, że KSW nie jest już zorientowane na fanów mma (w rozumieniu ludzi którzy śledzą co piszczy w tym sporcie częściej niż od gali do gali ksw). To uprawnia ich do snucia takich niezgrabnych stwierdzeń, gdyż dla janusza brzmią one nad wyraz zachęcająco…

  • Cain

    no ja się czepiam Jurasa nie ze zwględów na treść czy tam jego analizy ale na ta wymuszoną butność! no kurdę już we wszystkim się szuka negatywnych sensacji bo tylko to sie sprzedaje. a blogeró i mediów od chuja rośnie to sie trzeba wyróżniać. bedzie tak ze jak pudzian powie ze jakiś bachor go zaatakował to ludzie od razu zrobią afere że dzieci nienawidzi i pewnie boje córke sąsiada. no bez przedadyzmu nie ze wszuystkiego po prostu tzreba robic afery. tyle złości piany żółci….i poco. ok merytorycznie nich tam sobie to rozkminia czasem każde3go coś złości ok ale on jest osobą publiczną opiniotwórczą a jedyne co potrafi to negować

  • qwe

    „Wczorajszy trailer KSW 25 z pewnością nie zadowolił wszystkich, produkcyjnie owszem.”

    Akurat produkcja tego traileru była po prostu słaba.

  • Typer

    Eksporter Zla – ale to nie ejst tak że ja sie nie zgadzam z Jurasem czy szukam słąbego punktu logiki czy merytoryki. chodzi o to że robi sie awanturnikiem, że już nic nie można powiedzieć bo zaraz żółć wyleją jak to napisał Cain. On dla mnie nie przesadza w swoich opiniach ale w tej swojej tendencyjności – a tendencyjny jest w negatywności. zawsze wyjedzie z jakąs aferą dobrze ugruntowaną merytorycznie. ale po co? to już ludzie naprawdę nie mogą nić mówić?  nie róbmy z siebi amerykańców że każda instrukcja obsługi będzie miałą 6tysięcy stron bo tzreba wszytskim wszytsko dokłądnie rozpisać żeby nie było wątpliwości że np kota nie wolno suszyć w mikofalówce i to nie dlatego broń panie boże że producent nie lubi kotó albo ma coś do ludzi którzy lubia koty ….itp itd 🙂 ufff ale się napisałem

  • Redaktor Kokos80

    ten wpis skupia sie na krytyce Najmana, ktorego obecnosc w MMA jest uzasadniona, i jest tolerowana. takze w kwesti sportowej. jesli juz jechac Najmana, to trzeba tez jechac… Salete, czy innych bokserow w MMA. dla mnie sa to postacie z SW generalnie, pomijajac juz ich klase sportowa, nie widze w tym nic zlego dla wizerunku MMA.

    wypowiedz z trailera jest oczywiscie glupota z punktu PR. KSW nie powinno sie liczyc z opinia pasjonatow MMA, ale nie moze im okazywac pogardy, bo to niszczy wizerunek firmy. wychodza na arogantow, a polacy nie znosza takich ludzi. dlatego arogancja PO tak razi, ze PiS jest teraz w drodze do wladzy. powinni byc skromni a opinie eksperow przyjac ze zrozumiem, a najlepiej przemilczec.

  • W. Mrozowski

    Wiadomo nie od dziś, że Maciej Kawulski jawi się raczej jako osoba z dosadnym komentarzem, czy jak kto woli kontrowersyjnym. Ale czy tego zdania nie można również zrozumieć jako faktu, że mają „gdzieś” ekspertów i zrobili to dla fanów, którzy (rzekomo) chcą tej walki? Osobiście na początku w ogóle nie zrozumiałem co tak naprawdę chciał przekazać ale później skłaniałem się raczej ku tej właśnie wersji… do czasu bloga Łukasza Jurkowskiego.

  • Redaktor Kokos80

    to byla zbedna prywata, ktora troszke zaszkodzi wizerunkowi KSW.

    i tyle na ten temat.

    ale zaraz, zaraz, ktos tez juz mial juz swoja prywate w MMA na wizji, ktora wynikala z pogardy… pamietamy komentarz na Polsacie. przyganiał kocioł garnkowi!

  • marius

    Ekspertem nie jestem, ale dla mnie walka z japonczykiem jest bez sensu mogli walczyc rewanz na nastepnej gali a nie u schylku kariery Sakurai wtedy bylby to oczekiwany pojedynek a teraz kotlet odgrzewany.

  • Eksporter Zla

    Hmm, zgodzimy się więc że słowa zarówno Kawula jaki i Jurasa były kontrowersyjne. Jednak zarzuty pieniactwa tego drugiego są wciąż na wyrost jak dla mnie. Może po prostu wy słyszycie tylko o jego kontrowersyjnych wypowiedziach? Może po prostu na 10 jego normalnych, rzeczowych i w gruncie rzeczy przychylnych wpisów na blogu, czy innych mediach, które przechodzą bez echa, o tej jednej przedrukowywanej min tu, wiedzą wszyscy?

  • Pako

    Juras mógł to wszystko zachować dla siebie,nie potrzebnie pokazuje się z tak kontrowersyjnej strony. A może robi to specjalnie,może to jakiś typ gry,owszem rozumiem że może być oburzony,ale przecież każdy wie że KSW to prywatna firma i nawet jak będą chcieli wystawić walkę klaunów to jest to możliwe.

  • DanteV

    Ostatnio komentarz Jurasa mnie irytował strasznie… każde pierdnięcie Polaków były przemyślane a każdy cios to po prostu poezja i etalon. Kontra Pudziana przemyślana i była pułapką na rzut Mccorkle’a. Juras daruj.
    Ale tutaj się co do niego w pełni zgadzam.
    Niestety cokolwiek powiemy my „fani” (właśnie nie wiem czy jestem fanem czy ekspertem czy fakspertem :)) to oni mają swój BIZNES. Mają wyjść na swoje Wychodzą?
    Wychodzą.
    Więc idą w dobrym kierunku. Cała nasza gadanina nic nie da. CO ich obchodzi czy walki są sportowe/freaki czy kto tam jeszcze jak to nazwie?
    Mają się SPRZEDAĆ. Koniec. Kropka. PO to to robią. Nie robią tego bo kochają sztuki walki. To jest ich sposób na biznes. Na tym się znają. To jest ich nisza i (o chryste) WIEDZĄ jak kręcić tym biznesem.
    Mnie też się nie podoba, ryczący pseudoczarnuch Kasta, facet bez jaj co udaje zapowiadaczkę Pride nazwiska nie pamiętam i nie sądze zebym sobie przypomniał, celebryci, Sapp, strongMMAn Pudzianowski z bratem Krystian „DJBOBO”. Jak słysze Janisza to oddaje modły do Suprona i przepraszam, że się z niego śmiałem jak komentował stare Bushido. Jak słysze Ewe Farne czy inne „cuda” to ziemniaki mi wychodzą z piwnicy. Co robie zatem? Wódkę polewam z kumplami i przełączam kanał aż zaczną walczyć. (Albo oglądam walki dzień później bez całej otoczki).
    Czekam na walki Kornika, Irola, Kulturysty, Borysa!, Saidowa, Mameda (fajne walki co by nie mówić zawsze daje) i innych klasyków-napierdalaczy, modle się by Goryl się pojawił na ringu. Nie ma się co wpieniać na słowa K&L nic nie poradzicie. A że coraz gorzej to wyglada. ZOstaje tylko jedno. Oglądać UFC a chodzić na małe gale …często jednorazowe. A powtarzam po raz n-ty najlepsze walki są zawsze amatorów. Na Shooto w skale i na challengersach widziałem lepsze wojny niż kiedykolwiek na innych pro-galach. Chłopaki walczą bo to kochają a nie czekają na werdykt sędziowski bo „hajs musi się zgadzać”. Amen. Trzeba się wyluzować.

  • Typer

    Eksporter Zla – no tak teraz musze się z Tobą zgodzić 🙂 myśłe jesdnak ze proporcje negatywności do pozytywności w jego wypowiedziach i analizach się coraz bardziej zmieniają. ale geberalnie sie musze z tobą zgodzić

  • metaraon

    Juras patrzy na słowa Kawula "z perspektywy lokaja":

    "Klient nasz Pan, i jak zechce, to może nam nawet narobić na głowę, bo przecież za to płaci. "

    Problem w tym, że taki klient któremu na wszystko pozwalamy, nie będzie nasz szanował. A jak nie będzie szanował, to nie będzie traktował poważnie w interesach.

    Nikt już takich przestarzałych schematow nie stosuje w strategiach negocjacji biznesowych.

    Także Panie Łukaszu, Kawul jest na czasie, "Zacznij od NIE" Jim Campa przyswoił 😉

    Czego i Panu życzę.

  • fan

    Bardzo dobrze że Juras się wypowiedział co myśli o Polskim MMA które robi się coraz bardziej gówniane a KSW ze swoją polityką nigdy nie dorówna największym ogranizacją na świecie.Dla nich liczy się tylko kasa z PPV a zestawienia połowy walk są brane kompletnie z dupy.

  • Pako

    czy się wypowiedział czy też nie to i tak nic nie zmieni,a zwłaszcza w KSW owszem jest tam wiele kontrowersji i zawsze będzie,dla mnie temat zamknięty.